Technologia ogniw paliwowych

Najnowsza technologia ogniw paliwowych drugiej generacji

Zasilanie intralogistyki wodorem

Konieczność wyboru między opłacalną intralogistyką opłacalną kosztowo a neutralną dla klimatu od dawna należy do przeszłości. Innowacyjne systemy zasilania, takie jak technologia ogniw wodorowych, umożliwiają płynną pracę przemysłowych wózków widłowych w trybie wielozmianowym, bez emisji CO2 w tym procesie. Osiąga się to dzięki wykorzystaniu produkowanego w sposób zrównoważony, przyjaznego środowisku wodoru.


Zalety technologii wodorowej w intralogistyce

Wykorzystanie

  • Oszczędność czasu, ponieważ nie ma potrzeby wymiany baterii
  • Wysoka dostępność wózka dzięki szybkiemu czasowi tankowania wynoszącemu około. 2-3 minuty
  • Ciągłe zaopatrzenie w energię bez spadków wydajności
  • Do użytku wewnątrz i na zewnątrz przy pracy do 8 godzin

Infrastruktura

  • Oszczędność miejsca i elastyczna integracja dystrybutorów (pomp paliwa) wzdłuż tras transportowych
  • Nie są wymagane pomieszczenia magazynowe ani ładowania
  • Nie są wymagane systemy wentylacyjne
  • Wodór można wytwarzać we własnym zakresie za pomocą elektrolizy

Przyjazny dla środowiska

  • Zerowa emisja – jedyne „produkty odpadowe” to woda/para
  • Czyste źródło energii – idealne dla branż gdzie higiena ma znaczenie krytyczne
  • Zmniejszenie śladu węglowego
  • Nie są wykorzystywane rzadkie minerały

Technologia wodorowa

Wózki widłowe z napędem wodorowym

STILL oferuje możliwość zamówienia wybranych wózków widłowych w wersji „Fuel Cell Ready” od razu z fabryki. Zasada jest podobna jak w przypadku wózków "Li-Ion Ready" . Dzięki tej opcji wózek widłowy jest przystosowany do instalacji konkretnego wodorowego ogniwa paliwowego, jeśli klient wyrazi takie zainteresowanie. Nawet w późniejszym okresie.

Im więcej pracuje wózków widłowych napędzanych wodorem, tym bardziej wydajny jest system energetyczny ogniw paliwowych. Dlatego oferujemy systemy ogniw paliwowych 24 V, 48 V i 80 V dostępnych dla naszego portfolio wózków do kompletacji zamówień, ciągników, wózków podnośnikowych, wózków wysokiego składowania i wózków widłowych z przeciwwagą.

Ogólnie rzecz biorąc, technologia ogniw paliwowych jest idealna do zastosowań w wózkach widłowych o dużej liczbie godzin pracy lub pracy wielozmianowej.

Komponenty infrastruktury wodorowej

Przechodząc na system energetyczny oparty na ogniwach paliwowych, ważne jest, aby mieć odpowiednie wózki widłowe oraz niezbędną infrastrukturę. Zasadniczo obejmuje to:

  • Wózki widłowe z ogniwami paliwowymi
  • Stacje tankowania wodoru (dozowniki)
  • Magazyny wodoru
  • Dostawę wodoru m.in. poprzez dostawy zewnętrzne lub produkcję własną (elektroliza)

Jako Twój partner w intralogistyce, STILL dostarcza wózki widłowe na ogniwa paliwowe i współpracuje ze swoimi partnerami o międzynarodowej renomie, aby zapewnić wdrożenie kompleksowego rozwiązania energetycznego (ogniwa paliwowe i infrastruktura paliwowa).


Źródła zasilania przyszłości dla intralogistyki

Wodór jako źródło energii

Zwarta cząsteczka z dużą ilością energii. W świecie źródeł energii wodór to przyszłość. Dzięki wykorzystaniu energii elektrycznej wytwarzanej regeneracyjnie, może być wytwarzana w sposób neutralny dla klimatu i idealnie nadaje się do zastosowań przemysłowych, wytwarzania ciepła i energii, a także do intralogistyki. Wodór jest 14 razy lżejszy od powietrza, nietoksyczny, niekorozyjny i nieradioaktywny. Wodór nie jest też podatny na samozapłon i pali się czysto bezbarwnym płomieniem. Krótko mówiąc, wodór jest pełen energii i może być produkowany jako bardziej ekologiczne, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla zrównoważone źródło energii.

Ogniwa paliwowe w intralogistyce

Kiedy mówimy o ogniwach paliwowych w sektorze wózków przemysłowych, mamy na myśli „moduły wymiany baterii” (BRM). BRM to system zamknięty, który swoim kształtem, rozmiarem i wagą odpowiada konkretnej komorze baterii. BRM zawiera wszystkie komponenty potrzebne do wytworzenia energii elektrycznej. Należą do nich ogniwa paliwowe, zbiornik wodoru, porty zbiornikowe i mały akumulator litowo-jonowy, a także inne komponenty.

Po napełnieniu zbiornika wodorem, co zajmuje tylko kilka chwil, ogniwo paliwowe wytwarza energię elektryczną do zamierzonego zastosowania bezpośrednio na pokładzie wózka widłowego. Proces generuje emisje czystej pary wodnej lub wody. Zintegrowany akumulator litowo-jonowy działa jak magazyn energii, zaopatrując wózek w stały przepływ energii. Dzięki temu procesowi nadwyżka lub odzyskana energia jest tymczasowo magazynowana, co oznacza, że wózek widłowy może z łatwością radzić sobie ze szczytowym zużyciem energii elektrycznej, m.in. podczas podnoszenia ładunku.

Zapytaj o: Technologia ogniw paliwowych | STILL

Wypełnij formularz poniżej, skontaktujemy się z tobą.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Technologia wodorowa w akcji

Carrefour

W 2018 roku francuska fsieć handlowa Carrefour wprowadziła do swojego nowego centrum logistycznego w Vendin-Le-Vieil w północnej Francji flotę 137 wózków magazynowych STILL napędzanych wodorem. Dzięki dwufazowemu projektowi HyLIFT-EUROPE, finansowanemu przez UE, partnerzy wyznaczają kamień milowy w zakresie wykorzystania wodoru jako alternatywnego źródła energii i wykazują, że ta technologia jest niezawodna w trudnej codziennej logistyce.