MX-X Zdjęcia produktu

Wózki systemowe VNA

Wysoko w bardzo wąskich korytarzach

Indywidualność i funkcjonalność spełniająca najwyższe wymagania: dzięki wózkom MX-X i GX-Q masz dostęp do obu stron korytarza roboczego w magazynie wysokiego składowania bez konieczności odwracania pojazdu - najwyższa wydajność w wąskich alejkach.

Wózki te nie tylko podnoszą widły, ale także kabinę do wysokości wynoszącej ponad 18 m. W ten sposób wózki umożliwiają ręczne pobieranie pojedynczych artykułów, a także przechowywanie i wyszukiwanie kompletnych palet.

Każdy regał wysokiego składowania jest inny: dzięki modułowej konstrukcji wózków STILL VNA możliwe jest ich uniwersalne zastosowanie.

Udźwigi do 1,5 tony i maksymalne prędkości wynoszące 14 km/h to tylko jedne z licznych zalet MX-X i GX- Q. Ponadto istnieją inteligentne systemy wspomagające, dzięki którym praca jest szybsza, łatwiejsza i bezpieczniejsza.

Podstawowa ciężarówka Typ zastosowania Specjalne / Załączniki
M Modular Narrow Aisle Truck (Man Up)
G Narrow Aisle Truck (Man Down)
X X-cellence Application
Q Telescopic Forks
X Turret Head Forks

Pobierz

  • STILL Wózki systemowe VNA PDF, 6 MB Pobierz
  • VNA Guidelines - wytyczne dla bardzo wąskich korytarzy roboczych w magazynie PDF, 7 MB Pobierz

Kontakt

W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt z naszymi konsultantami.

+48 61 66 86 100

Zapytaj o: Wózki systemowe VNA

Wypełnij formularz poniżej, skontaktujemy się z tobą.

Wózki systemowe – do wąskich korytarzy i wysokich regałów

Wysokie systemy regałowe przedzielone bardzo wąskimi alejkami to jeden z najbardziej efektywnych pod względem stopnia zagospodarowania kubatury obiektu sposobów organizacji infrastruktury składowania. W porównaniu ze standardowym magazynem, w którym swobodnie manewrować mógłby wózek widłowy elektryczny, szerokość korytarzy roboczych zmniejsza się tu nawet o 65%. Przemieszczanie się alejkami mierzącymi zaledwie 1 080 mm oraz obsługa ładunków na wysokości osiemnastu metrów nad poziomem posadzki należą jednak do najbardziej wymagających zadań transportu wewnętrznego. Dlatego też przeznaczone do pracy w takich warunkach wózki systemowe wyposaża się w szereg rozwiązań gwarantujących bezpieczeństwo i wydajność pracy. Co więcej, modułowa konstrukcja pozwala dokładnie dopasować każdy wózek VNA do specyfiki konkretnego magazynu oraz do czynności, których wykonywaniu pojazd musi sprostać każdego dnia.

Przykładowe rozwiązania ułatwiające pracę wózków systemowych

Najważniejszymi czynnikami przesądzającymi o wysokim poziomie trudności pracy w zastosowaniach, w których wykorzystuje się wózki systemowe, są kwestie drgań masztu wyciągniętego na poziom 13 czy 18 metrów – tym większe, im gorszy jest stan posadzki – oraz konieczność manewrowania w bardzo ciasnych przestrzeniach. W obu tych przypadkach presję spoczywającą na osobie prowadzącej wózek VNA można zredukować dzięki nowoczesnym systemom wsparcia jazdy. Propozycją STILL, dzięki której do minimum ograniczane są wibracje, w które wpada wzniesiona wzwyż kabina, jest system kompensujący nierówności podłoża, noszący nazwę AFC – Active Floor Compensation. Jego czujniki rejestrują względną wysokość kół na osiach nośnych wózka systemowego. Jeśli występują różnice w odczytach, pozycja podstawy w pionie jest natychmiast wyrównywana. W związku z tym rama pojazdu jest przez cały czas wypoziomowana, a maszt utrzymany w idealnym pionie. Drugie wyzwanie, przed którym stają operatorzy obsługujący wózki systemowe, to bardzo wąskie alejki, do których nawiązuje alternatywna nazwa tych pojazdów. Organizacja procesów intralogistycznych w oparciu o wózek VNA (od angielskiego Very Narrow Aisle) pozwala na zmniejszenie szerokości korytarza roboczego nawet do 1080 mm. By uniknąć kolizji w sytuacji, gdy prześwit wynosi zaledwie 90 mm, wózki systemowe są prowadzone alejką przez automatyczny system np. wzdłuż nitki indukcyjnej. Przy wykorzystaniu dodatkowego oprogramowania takiego jak STILL iGo pilot możliwe jest zlecenie pojazdowi samodzielnego dotarcia do określonej lokalizacji – z przestrzeganiem wszelkich zaleceń bezpieczeństwa oraz zachowaniem optymalnej prędkości przemieszczania się. W efekcie wózek VNA zwalnia operatora z konieczności sterowania i pozwala skupić się na pobieraniu i odkładaniu ładunków, co przekłada się na ograniczenie liczby wypadków oraz popełnianych błędów.

Modułowy STILL MX-X – flagowy wózek VNA w ofercie STILL Polska

Najpopularniejszą serią pojazdów marki STILL do pracy w wąskich alejkach są wózki systemowe STILL MX-X. Ich wyróżnikiem jest modułowa konstrukcja, dająca niezwykłą elastyczność i pozwalająca dostosować pojazdy do specyficznych warunków konkretnego magazynu. Maksymalna wysokość podnoszenia na poziomie sięgającym 18 metrów pozwala na skuteczną pracę w systemach wysokiego składowania. Dzięki kompaktowym rozmiarom MX-X można stosować w znacznie węższych niż standardowe korytarzach roboczych (już od 1080 mm). Prędkość jazdy do 14 km/h i szybkość podnoszenia do 0,6 m/s przekładają się na doskonałą wydajność przeładunkową w rozległych obiektach. Systemy: nawigacyjny – iGo pilot, kompensacji posadzki – AFC oraz aktywnej stabilizacji ładunku – ALS optymalizują pracę, gwarantując jej bezpieczeństwo i maksymalną efektywność. Dzięki dostępności z komorą na baterię 48 V wózki systemowe serii MX-X są przygotowane do pracy w technologii Li-Ion. Wyposażenie dodatkowe, jak np. obrotowa karetka wideł czy widły teleskopowe pozwalają dopasować wózek VNA tego typu do obsługi zróżnicowanych ładunków.