You can drive safely with us

Safety Assist

Przyczyn błędnych procesów jest wiele - brak koncentracji, niewłaściwa ocena sytuacji, a także czynniki środowiskowe, na które operator nie jest w stanie prawidłowo lub wystarczająco szybko zareagować. Opracowane przez nas inteligentne systemy wspomagania operatora nie tylko stale monitorują otoczenie, dostarczając kierowcy wskazówek, ale mogą również aktywnie interweniować w określonych sytuacjach. Rozpoznają potencjalnie krytyczne sytuacje podczas jazdy i potrafią samodzielnie przyspieszać i zwalniać. Oprócz poprawy bezpieczeństwa magazynu i operatora, dzięki inteligentnym programom jazdy zapewniają one również najwyższą wydajność przy maksymalnej efektywności energetycznej.


Systemy i funkcje wspomagania operatora STILL

 

 

Oznaczenie świetlne bezpiecznej strefy STILL

Doskonałe uzupełnienie dla STILL SafetyLight

Oznaczenie świetlne strefy bezpieczeństwa STILL wyświetla dwa paski świetlne z lewej i prawej strony wózka. Opcjonalne wyposażenie oświetleniowe jest wizualnym ostrzeżeniem dla pieszych i innych operatorów, znajdujących się w pobliżu, w postaci świecących pasów na podłodze hali po bokach wózka. Oznaczenie świetlne bezpiecznej strefy STILL jest zatem doskonałym uzupełnieniem systemu SafetyLight STILL, który emituje niebieską wiązkę świetlną w kierunku jazdy wóżka.

Oświetlenie bezpieczeństwa, które porusza się wraz z wózkiem widłowym, pozwala zapobiec obrażeniom ciała i kolizjom w ruchliwych miejscach pracy.

 

STILL Pre-Shift Check

Safety first: digital guided Pre-Shift Check

With the Pre-Shift Check in the on-board computer STILL Easy Control STILL achieves a new level of safety for the driver and the truck: before the start of each shift, or at user-defined intervals, the driver must confirm the operational capability of the truck via the on-board computer before he can put the truck into operation with all its functions.

The customer is free to choose the criteria of the safety check. In addition to the standard query, several individual queries can be stored in the display of the on-board computer. And if an answer is negative? The customer has all options.

For example, he can define in the system that the performance of the vehicle is automatically limited if a query shows a negative test result.

For more security

  • Pre-Shift Check
    with STILL Easy Control on-board computer
  • Simple Pre-Shift Check
    Confirmation by driver whether vehicle is ready for use
  • Advanced Pre-Shift Check
    Customer-specific questions provide even more security
  • Vehicle restrictions
    Limited performance adjustable in case of negative results
  • Truck ready for operation?
    Are operating fluids (e.g. oil, water, fuel) visibly leaking?
    Are the wheels damaged? Are they worn beyond permissible limits?
    Is the capacity rating plate present, undamaged and legible?
    Does the service brake work properly?

STILL Pre-Shift Check
 

STILL SafetyLight 4plus

Wizualny system ostrzegawczy aby ograniczyć wypadki

Niebieskie światło ostrzegawcze STILL SafetyLight 4plus znacznie zwiększa bezpieczeństwo pracy w miejscach powodujących dezorientację lub w przypadku dużej ilości zakrętów. Niebieskie punkty świetlne wyświetlane są w kierunku jazdy na odległość ok. 5 m od wózka i ostrzegają o zbliżającym się urządzeniu, zapobiegając w ten sposób kolizjom.

Korzyści dla Ciebie:

  • Większe bezpieczeństwo pracy dla pieszych i innych uczestników ruchu wewnętrznego
  • Większe bezpieczeństwo pracy z kilkoma wózkami widłowymi we flocie dzięki szybkiej reakcji, szczególnie w obszarach o dużym zagęszczeniu
  • Osoby przechodzące szybciej dostrzegają wózek i mają więcej czasu na reakcję dzięki funkcji rzucania punktach świetlnych w czterech miejscach
  • Zminimalizowany wpływ na czas pracy wózka dzięki oszczędnemu zużyciu energii przez lampę LED (5 W przy 12 V)
  • Bezobsługowa praca i długa żywotność - 20 000 godzin
  • Minimalne rozpraszanie światła, a przez to doskonała widoczność nawet na jasnych podłogach
 

STILL iGo pilot safety

Sześć za jednym zamachem

Zoptymalizowane drogi hamowania: na końcu korytarza wózek widłowy zwalnia łagodnie w stosunku do prędkości i wysokości podnoszenia, co zwiększa wydajność przeładunkową.

Automatyczne dostosowywanie prędkości: w określonych strefach, dostosowywanie prędkości można ustawić automatycznie w oparciu o warunki podłoża.

Ograniczenie wysokości: Regulowane ograniczenie wysokości umożliwia optymalne wykorzystanie przestrzeni pod dachem w halach o różnej wysokości.

Zapobieganie kolizjom: możliwość zdefiniowania znanych przeszkód. Operator nie musi zapamiętywać wszystkich szczegółów systemu i może skupić się na swojej pracy.

Asystent wyjazdu z korytarza: Możliwość zablokowania kierowania na określonym odcinku, np. podczas wyjazdu z korytarza, aby zapobiec kolizji.

Dobór pozycji: dobór umożliwia ukierunkowany ruch w określone, często używane pozycje, np. w punktach transferu.


Dodatkowe funkcje Asystenta Bezpieczeństwa

W tym miejscu można znaleźć pełny przegląd wszystkich dodatkowych systemów i funkcji wspomagania operatora STILL w ramach Asystenta Bezpieczeństwa.

 
Sygnał ostrzegawczy cofania

Lepsze bezpieczeństwo w magazynie dzięki sygnałowi ostrzegawczemu cofania. Dzięki temu pracownicy magazynu są w stanie zauważyć wózek widłowy nawet wtedy, gdy są do niego odwróceni plecami.

 
FleetManager

Kto jest upoważniony do korzystania z wózka widłowego i do jakiego obszaru zastosowania? Jak wygląda wydajność wózka? Kiedy nastąpił wstrząc i wypadek? Rzeczy, które stosunkowo łatwo jest kontrolować użytkując tylko kilka wózków widłowych, stają się o wiele bardziej złożone i trudne do uregulowania, kiedy wielkości floty rośnie. Rozwiązaniem jest nasz inteligentny system zarządzania flotą FleetManager. To innowacyjne oprogramowanie umożliwia kontrolę całej użytkowanej floty wydajniej i skuteczniej niż kiedykolwiek.

FleetManager składa się z kilku modułów:

  • Autoryzacja dostępu
  • Analiza danych operacyjnych
  • Wykrywanie wypadków z reakcją wózka (np. pełzająca, niska prędkość)
  • Rozpoznawanie obciążenia za pomocą czujnika ciśnienia w układzie hydraulicznym podnoszenia bez wskazania masy na wyświetlaczu i dwóch kart danych
  • Wykrywanie wstrząsów w połączeniu z FleetManager: wózek widłowy wykrywa potencjalną kolizję i przełącza się na tryb pełzania, emituje sygnał dźwiękowy lub wyłącza się całkowicie
  • Możliwość konfigurowania zgodnie z życzeniem klienta

Czytnik karty dostępu do FleetManagera jest łatwo dostępny po lewej stronie obok kolumny kierownicy. Dostęp do FleetManagera wymaga specjalnej autoryzacji.

 
Światło ostrzegawcze

Światło ostrzegawcze zwiększa bezpieczeństwo w magazynie i zwraca uwagę innych pracowników magazynu na wózek za pomocą migającego, żółtego sygnału świetlnego.

 
Osłona stóp

Aby zapobiec dostaniu się stóp pod opony - do wózków prowadzonych pieszo można zamocować gumową listwę w celu ochrony stóp. Opcjonalnie dostępna jest osłona stóp z listwą kontaktową, która powoduje zatrzymanie wózka w momencie kontaktu.

 
Sygnał ostrzegawczy cofania

Bezpieczeństwo w każdym kierunku: dźwiękowy sygnał ostrzegawczy cofania ostrzega innych pracowników o zbliżającym się wózku. Dzięki temu mogą szybko zareagować, nawet jeśli stoją tyłem do wózka.

 
Światło do jazdy dziennej

Bezpieczna praca w każdym momencie: Światło do jazdy dziennej LED gwarantuje dobrą widoczność wózka w każdej chwili, nawet w ciemnych miejscach.

 
Oparcie ładunku

Utrzymywanie towaru na miejscu: oparcie ładunku stabilizuje transportowany towar na tylnej części karetki wideł, dzięki czemu można go bezpiecznie przewieźć z punktu A do punktu B.

 
Kontrola pasów bezpieczeństwa

Zapięty? Jeśli nie, układ kontroli pasów bezpieczeństwa automatyczne ograniczy prędkość jazdy. W wózkach z kabiną system uruchamia się tylko wtedy, gdy drzwi kabiny są otwarte.

 
Autoryzacja dostępu

W razie potrzeby można ograniczyć korzystanie z wózka do określonych osób lub grup osób poprzez autoryzację dostępu. Można zdecydować, czy dostęp ma być udzielany za pomocą stacyjki, czy za pomocą systemu kodów cyfrowych z dziesięcioma konfigurowalnymi kodami dostępu.

 
Blokada przesuwu i opuszczenia

Nic nie będzie wisieć na włosku: system zintegrowany w wózku wysokiego składowania FM-X praktycznie eliminuje ryzyko uszkodzenia towaru podczas podnoszenia palet. Zaletą blokady przesuwania i opuszczenia jest to, że palety, które zostały pobrane krzywo lub skośnie, podczas opuszczania zatrzymają się nad ramionami podporowymi, a zatem nie zostaną przechylone lub popchnięte podczas wprowadzania wideł. Ze względów bezpieczeństwa operator musi to zawsze zatwierdzić, zaleca się też sprawdzanie, czy towar został prawidłowo pobrany.

 
Systemy przytrzymujące

EasyBelt

Dzięki systemowi EasyBelt pas bezpieczeństwa jest już napięty po przekątnej nad fotelem kierowcy. Po wejściu do wózka operator po prostu wpina się we wstępnie naprężony pas. Szybka i wygodna obsługa pasa EasyBelt sprawia, że zapinanie pasów jest dziecinnie proste.

Korzyści dla Ciebie:

  • Ekonomiczne uzupełnienie pasa bezpieczeństwa, dzięki któremu operator bez wysiłku jest w stanie prawidłowo zapiąć pas bezpieczeństwa
  • Umożliwia szybkie zapinanie i odpinanie pasa bezpieczeństwa, co pozytywnie wpływa na produktywność
  • Wysoki poziom komfortu w miejscu pracy operatora dzięki szybkiej i łatwej obsłudze pasa bezpieczeństwa - co skutkuje wysokim poziomem akceptacji ze strony operatorów wózków widłowych
  • Łatwe doposażenie - EasyBelt można w prosty sposób zamontować na użytkowanych już wózkach widłowych z przeciwwagą

System asekuracyjny Sauermann

System ten jest oferowany w różnych wariantach - mechanicznym lub elektrycznym. Z boku wózka widłowego zamontowany jest system wsporników, który można otwierać ręcznie lub automatycznie. Każda z opcji zapewnia najwyższy poziom ochrony operatora i umożliwia mu szybkie i łatwe wsiadanie i wysiadanie z wózka widłowego.

 
System bezpieczeństwa osobistego

Mobilny zintegrowany system bezpieczeństwa osobistego niezawodnie rozpoznaje osoby w wąskich korytarzach i zatrzymuje wózek, zanim dojdzie do wypadku. W połączeniu z systemem bezpieczeństwa osobistego możliwe jest również automatyczne hamowanie na końcu korytarza.

 
Automatyczne hamowanie

Wózek jest wyhamowywany automatycznie podczas jazdy, jeśli zbliża się do końca korytarza. Istnieje pięć różnych opcji:

  • Z redukcją prędkości na obu końcach otwartego korytarza Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Od początku strefy końcowej korytarza prędkość jest redukowana do 2,5 km/h.
  • Z bezwzględnym zatrzymaniem: Redukcja prędkości na końcu korytarza otwartego oraz redukcja prędkości i bezwzględne zatrzymanie na końcu korytarza zamkniętego. Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Od początku strefy końca korytarza prędkość jest redukowana do 2,5 km/h. Na końcu korytarza zamkniętego wózek jest wyhamowywany do zatrzymania z bezwzględnym zatrzymaniem. Ruch pozycjonujący w kierunku końca korytarza jest możliwy po naciśnięciu przycisku potwierdzenia.
  • Z zatrzymaniem na obu końcach otwartego korytarza. Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Urządzenie jest wyhamowywane aż do zatrzymania na początku strefy końcowej korytarza. Nasi technicy mogą ustawić parametry umożliwiające kontynuowanie jazdy z prędkością zredukowaną do 2,5 km/h w kierunku końca korytarza.
  • Z zatrzymaniem i bezwzględnym zatrzymaniem: Zatrzymanie na końcu otwartego korytarza, jak również zatrzymanie się i bezwzględnie zatrzymanie na końcu zamkniętego korytarza. Zawsze istnieje możliwość jazdy w kierunku środka korytarza z maksymalną prędkością. Wózek jest wyhamowywany aż do zatrzymania na początku strefy końcowej korytarza. Nasi technicy mogą ustawić parametry umożliwiające kontynuowanie jazdy z prędkością zredukowaną do 2,5 km/h w kierunku końca korytarza. Wózek jest wyhamowywany aż do zatrzymania na końcu zamkniętego korytarza, a następnie za pomocą przycisku potwierdzenia można wykonać ruch pozycjonujący w kierunku końca korytarza.
  • Z bezwzględnym zatrzymaniem na końcach zamkniętego korytarza i redukcją prędkości na końcach otwartego korytarza. Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Od początku stref końca korytarza, urządzenie jest wyhamowywane na końcu otwartego korytarza do 2,5 km/h i zatrzymywane na końcu zamkniętego korytarza. Wóżek zostaje dopuszczony do dalszej jazdy za pomocą przycisku potwierdzenia, aby opuścić korytarz z maksymalną prędkością 2,5 km/h.
 
Alarm ratunkowy