iGo pilot

We drive automated vehicles

Inteligentny pilot do Twojego magazynu

Nawigacja iGo pilot i funkcje bezpieczeństwa iGo pilot łączą określoną topografię magazynu z operującymi wewnątrz wózkami. Inetrfejs nawigacji iGo pilot komunikuje się z systemem do zarządzania magazynem i łączy procesy magazynowe w inteligentną całość. W rezultacie wózek wie, do którego miejsca wysokiego składowania jechać w następnej kolejności, i tym samym odciąża operatora. Gdy operator przyjmie następne zamówienie, wóżek znajdzie własną drogę przez korytarze magazynu. Dzięki systemom wspomagania bezpieczeństwa i ostrzegania iGo pilot, które można skonfigurować indywidualnie do pracy w różnych magazynach, wózek proaktywnie dostosowuje się do trasy, warunków lokalnych i potencjalnych zagrożeń. Gdy wózek dotrze do miejsca docelowego, nawigacja iGo pilot zatrzymuje widły w odpowiedniej pozycji względem regału, zgodnie z wykonywanym zadaniem. Po zakończeniu zadania dane przesyłane są z powrotem do systemu zarządzania magazynem, aby zapobiec błędom przy kompletacji zamówień oraz nieprawidłowemu przechowywaniu lub pobieraniu palet. Rezultatem jest znaczny wzrost zdolności przeładunkowych, a także zwiększone bezpieczeństwo.

  • System odpowiedni dla potrzeb każdego Klienta: System STILL iGo pilot może odczytywać tagi RFID oraz kody kreskowe.

  • Niestandardowa konfiguracja:  system może być indywidualnie dostosowany do każdego magazynu z wąskimi korytarzami

  • Zoptymalizowane warunki pracy: wyeliminowanie procesu poszukiwania ładunku i pustych przebiegów zmniejsza obciążenie operatora i umożliwia szybsze wdrożenie nowych pracowników
STILL iGo pilot

Nawigacja iGo pilot

Nawigacja iGo pilot prowadzi operatora i wózek najlepszą możliwą trasą do wskazanego miejsca paletowego. Jest to możliwe dzięki trójwymiarowemu planowi regałów, który odwzorowuje topografię magazynu. Poprzez odniesienie do mapy zapisanej w systemie, wózek określa swoją lokalizację w alei oraz pozycję. Nawigacja iGo pilot dostosowuje się do aktywności magazynu, wyszukiwania i kompletacji zamówień. Jak tylko nadejdzie zamówienie, system określa optymalną poziomą jak i pionową drogę do pożądanej pozycji paletowej na regale. Operator może śledzić swoje położenie w odniesieniu do wyznaczonego celu na wyświetlaczu wózka. Może przemieszczać swój wózek jedynie we wskazanym kierunku. Jeśli operator znajduje się w niewłaściwej alejce informacja ta zostanie zakomunikowana na wyświetlaczu.

  • Najwyższa efektywność: Wózek jest nawigowany automatycznie do celu wzdłuż zoptymalizowanej trasy niezależnie od doświadczenia i wiedzy operatora

  • Łatwy w użyciu: Punkt docelowy może być wprowadzony poprzez skaner, terminal lub online poprzez system zarządzania magazynem, a proces ten inicjowany jest jedynie poprzez jednokrotny ruch dźwignią jazdy

  • Sprytna precyzja: Wózek przemieszcza się precyzyjnie do właściwej pozycji paletowej z możliwością zapobiegania ruchów wideł jeśli nie są wymagane aby uniknąć błędów w pobieraniu i odkładaniu ładunku

Nawigacja iGo pilot: Technologia

Podczas jazdy przez korytarze regałowe wózek VNA stale wykrywa swoją aktualną pozycję. Mierzy również odległość, którą przebył i określa swoje bieżące położenie w przejściu między regałami za pomocą punktów orientacyjnych. Można zastosować dwie technologie punktów orientacyjnych w STILL iGo pilot: RFID lub kody kreskowe.

Technologia RFID:

Nadajniki RFID (8 mm średnicy, 23 mm długości) umieszczone są w posadzce w równych odstępach i służą jako punkty orientacyjne. Są odporne na wilgoć. Po umieszczeniu w posadzce są szczelnie zamykane. Antena RFID umieszczona w podwoziu wózka odczytuje transpondery w trakcie jazy. Sygnały te dostarczają wózkowi informacji nt. jego aktualnego położenia. Wózek określa dokładnie swoje aktualne położenie wykorzystując te sygnały wraz z informacjami pochodzącymi z systemu pomiaru wysokości.

Technologia kodów kreskowych:

Solidne, odporne na zarysowania etykiety z nadrukowanymi kodami kreskowymi wskazującymi zarówno obszar magazynu, jak i rząd oraz odpowiednią pozycję regału są przymocowane do jednej lub obu stron ramy regałowej na wysokości 500 mm od podłoża, w zależności od przeznaczenia magazynu. Za pomocą czytnika optycznego wózek wykrywa te kody kreskowe nawet przy maksymalnej prędkości. Następnie oblicza swoją dokładną pozycję w korytarzu regałowym na podstawie zebranych danych i przy użyciu systemu pomiaru wysokości. Technologia kodów kreskowych stosowana jest w sytuacjach, w których wymagany jest wysoki stopień precyzji.