Doradztwo

Fachowe porady dla przyszłości

Efektywność procesów, zharmonizowana flota i zyskowna integracja nowych technologii - fachowe doradztwo intralogistyczne zawsze było w cenie. Klienci STILL mogli do niego przywyknąć przez lata działalności firmy. Hans Still, jej założyciel, od początku obiecywał nie tylko sprawny serwis, ale i pogłębione konsultacje. Na jego przepis na sukces składały się: transparentność, podejście skoncentrowane na rozwiązaniach i indywidualne traktowanie klientów. Na tych samych filarach oparto koncepcję doradztwa intralogistycznego STILL wyodrębnionego w 2017 r. jako samodzielna usługa.

Doskonałe porady i rozwiązania na miarę

Traktując indywidualne porady jako punkt odniesienia, na przestrzeni stulecia firma STILL opracowała szereg dopasowanych do potrzeb klientów innowacyjnych rozwiązań. Przez lata powstawały produkty stanowiące odpowiedzi na każde z wyzwań coraz bardziej złożonego świata transportu. Już w późnych latach 40., kiedy Hans Still dostał jedno z pierwszych dużych zamówień, zaproponował rozwiązanie na miarę. Elektryczne wózki EK 2000 stworzone dla niemieckiej kolei były wąskie i zwinne - w sam raz nadające się do zastosowania w ograniczonej przestrzeni peronów i bocznic przeładunkowych.

 

Dla STILL nie ma, że „się nie da”.
Wyjątkowe doradztwo punktem wyjścia do indywidualnych rozwiązań

Wraz z rozwojem logistyki zmieniają się potrzeby klientów. A że dla STILL nieodmiennie są one główną osią działania, ewoluuje także oferta firmy. Produkty i usługi są coraz ściślej dostosowywane do specyficznych procesów przedsiębiorstw partnerów dzięki modułowej koncepcji wózków i całej oferty. Całościowe zrozumienie branży pozwala ekspertom STILL tworzyć na bazie wózków, wyposażenia i systemów rozwiązania optymalne skonfigurowane z punktu widzenia potrzeb klienta. Gdy zagadnienie wymaga niestandardowego podejścia i produktów spoza katalogowej oferty, nic nie stoi na przeszkodzie, by sięgnąć po tzw. customer options.

 

Dobra rada ważniejsza niż szybka sprzedaż

Profesjonalizm i zaufanie to podstawa

Kiedy handlowcy stają się doradcami, a technicy serwisu zaufanym wsparciem, powstają fundamenty trwałego partnerstwa - niezależnie od podpisanych kontraktów. Technicy serwisu STILL na bieżąco doradzają klientom, a ich wiedza i zaangażowanie stanowią o długofalowych relacjach między organizacjami. W 1947 r. Hans Still wysłał w trasę pierwsze pojazdy obsługi klienta. Do dziś znajomość procesów i wymagań partnerów biznesowych to klucz do tworzenia rozwiązań odpowiadających na realne potrzeby. Takie podejście nie tylko daje obu stronom komfort pracy pełnej zaufania, ale także przyczynia się do sukcesu rynkowego przedsiębiorstw klientów.

Firma STILL szybko odkryła, że profesjonalizm techników serwisu jest kluczem do najwyższej jakości doradztwa. W końcu to serwisanci z bliska oglądają procesy, które realizują klienci oraz wyzwania, przed którymi stają.

Kompleksowe doradztwo obniża koszty i stymuluje rozwój

Efektywność procesów jest ważnym filarem sukcesu ekonomicznego i jednym z obszarów, w których dobre doradztwo przynosi szczególne korzyści. Rozwiązania okazują się na dłuższą metę trafne tylko jeśli podczas ich projektowania brano pod uwagę specyfikę przedsiębiorstwa oraz przewidziano wymagania przyszłości. Dobrze widać to na przykładzie usług logistycznych dla techniki Lufthansy: do każdego typu samolotu potrzebne są inne części zamienne, w związku z czym obsługujący je system musi zawierać dane o dziesiątkach tysięcy pozycji. Na bazie analiz tych procesów STILL zaproponował centralizację zarządzania magazynem operacyjnym, co pozwoliło skrócić trasy dojazdów oraz koszty wynajmu. Łącząc najnowocześniejsze i najbardziej wydajne technologie składowania, zapewniono punktualne dostawy komponentów - także do nowego Airbusa A350. "Dzięki nowemu magazynowi części zamiennych jesteśmy w stanie reagować elastycznie i pracować wydajnie nawet przy dużym obłożeniu pracą" - mówi Oliver Hartung-Senger, Szef Projektów i Spraw Centralnych.

Dobre rady warto zostawić fachowcom

Doradztwo intralogistyczne: "produkt" z wartością dodaną

Realizacja koncepcji logistycznych takich jak ta dla Lufthansy wymaga transparentnego, klarownie ustrukturowanego procesu konsultacji. Dla STILL centralną kwestią pozostają zawsze cele, które klient chce osiągać w ramach swoich łańcuchów dostaw... Od wydajnego wykorzystywania zasobów po upraszczanie i optymalizację procesów - oczekiwania są tak różne jak firmy, które zwracają się po poradę.

Doradztwo jako odrębna usługa

Od kilku lat STILL oferuje doradztwo logistyczne jako niezależną usługę. Zespół doradców intralogistycznych STILL oferuje swoje kompetencje klientom chcącym czegoś więcej niż prostej rekomendacji - całościowego rozwiązania zintegrowanego z łańcuchem wartości firmy oraz inteligentnych i wydajnych koncepcji łączących elementy z wielu strumieni przepływu materiałów i informacji. Wiemy, że im bardziej złożone są procesy transportu wewnętrznego, tym większe zapotrzebowanie na doradztwo i tym większe potencjalne zyski. Zwłaszcza, że wskutek mającej miejsce w ostatnich latach zmiany pozycjonowania intralogistyki jako kryterium sukcesu firmy, klienci mają wysokie wymagania względem wydajności stosowanych w jej ramach rozwiązań.

Beratung

Cztery kroki do sukcesu

Fakty, liczby, dane - od pozyskania informacji po indywidualną koncepcję

Koncepcja doradztwa STILL przewiduje 4 etapy pracy. Pierwszym jest zawsze pozyskanie danych - sukces projektu zależy bowiem od jakości informacji wejściowych. Drugim krokiem jest ich kompleksowa analiza, której efekty dają solidne podstawy do dalszego planowania. To w tej fazie ujawnia się potencjał usprawnień, do którego realizacji dąży się w dalszych pracach. Trzeci etap to optymalizacja istniejących procesów logistycznych - dostosowanie ich do ogólnych uwarunkowań oraz bieżących i przyszłych wymagań. Czwartym i ostatnim krokiem jest projektowanie rozwiązania na miarę – z uwzględnieniem regałów, systemu transportowego, układu magazynu i koncepcji automatyzacji.

Am Ende einer Intralogistikberatung steht ein effizientes Lagerlayout, bei dem alle Aspekte perfekt ineinandergreifen.
Dobre doradztwo intralogistyczne skutkuje efektywną organizacją magazynu i płynną interakcją wszystkich aspektów jego funkcjonowania.

Klarowność i transparentność podstawami skutecznego doradztwa

Zespół doradztwa intralogistycznego STILL realizuje w skali roku około 20 międzynarodowych projektów. Klienci korzystają z doświadczenia i wiedzy ekspertów STILL w obszarach optymalizacji procesów, projektowania magazynów i zestawów transportowych oraz automatyzacji. W sytuacji, gdy zespół współpracuje na miejscu z kluczowymi przedstawicielami przedsiębiorstwa klienta w celu analizy procesów, wymagań i potencjału, kluczowa jest klarowność procedur i transparentność działań. "Przystępujemy do realizacji tylko tych koncepcji, których wykonalność i długofalowa opłacalność jest bezsprzeczna. Kluczową rolę w ich ocenie odgrywają uwarunkowania ogólne oraz realistyczna ocena szans dla organizacji klienta", tłumaczy Marina Hein, Szefowa Doradztwa Logistycznego STILL.

75% projektów uwzględnia automatyzację

Nie da się nie zauważyć, jak wyraźnym megatrendem jest we współczesnych projektach doradczych automatyzacja. Trzy na cztery zapytania kierowane do zespołu konsultacyjnego STILL wiążą się z jej wykorzystaniem. Widać stąd, że jutro jest cyfrowe. Wynika z tego także, że w erze Przemysłu 4.0 doradztwo zorientowane na przyszłość musi być w stanie łączyć wirtualne dane magazynu z fizycznymi procesami logistycznymi. Tylko całościowe podejście integrujące automatyczne i autonomiczne systemy z istniejącym środowiskiem pracy pozwoli osiągnąć maksymalną wartość dodaną. Jak tłumaczy Marina Hein, oznacza to, że "już dziś trzeba tworzyć rozwiązania, z którymi klienci będą w stanie integrować elementy automatyki zgodnie z wymogami przyszłości".

Beratung

Cyfrowe rozwiązania jako zwiększający wartość dodatek do solidnej porady

Wraz z optymalizacją przez automatyzację do rynkowego sukcesu przyczyniają się także inteligentne narzędzia software'owe. Podczas gdy doradztwo intralogistyczne identyfikuje potencjał na poziomie procesów, aplikacje webowe takie jak STILL neXXt fleet dają klientom możliwość samodzielnej optymalizacji floty wózków przemysłowych. W erze cyfryzacji narzędzia takie jak to umożliwiają firmom wgląd w funkcjonowanie pojazdów z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Pozwala to podejmować decyzje o użytkowaniu wózków w oparciu o rzetelne informacje, zapobiega przeciążeniom i racjonalizuje korzystanie z usług serwisowych. Funkcje powiadomień automatycznie przypominają klientom o przekroczeniu określonych terminów i kosztów - tak, by nic nie umykało ich uwadze. Oba elementy - optymalizacja procesów z konsultantem i samodzielna optymalizacja floty ze wsparciem aplikacji zarządczych - zapewniają długofalowe korzyści wynikające z profesjonalnych i technologicznych przewag STILL. To success story, które będzie trwać i trwać.


Kompetencje doradcze STILL

Nasi konsultanci chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania związane z ofertą doradztwa intralogistycznego.

This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.