Wózki VNA STILL - do bardzo wąskich alejek

 

Wąskie alejki

Wyjątkowa wydajność

Połączenie regałów wysokiego składowania z bardzo wąskimi alejkami i wózkami VNA jest w gospodarce magazynowej odpowiednikiem wznoszenia drapaczy chmur w drogich lokalizacjach. Rozwiązanie pozwala do maksimum wykorzystać każdy metr powierzchni. Dzięki stosowanym w pojazdach do wąskich alejek systemom wspomagania STILL: aktywnej stabilizacji ładunku (ALS) i aktywnej kompensacji nierówności (AFC) oraz elementom automatyzacji wózki VNA pozwalają pracować na niebotycznych poziomach wydajności.

 

Pierwszy magazyn wysokiego składowania

Mobilne maszty w alejkach

Pierwszy magazyn wysokiego składowania w Niemczech - obiekt firmy Bertelsmann w Gütersloh został uruchomiony w 1962 r. Po raz pierwszy zastosowano wówczas w alejkach mobilne maszty obrotowe, po których w górę i w dół przemieszczały się ramy, docierając w efekcie tam, gdzie znajdowały się ładunki. Sterowanie tymi poprzednikami dzisiejszych wózków VNA odbywało się zazwyczaj ręcznie z wnętrza kabiny. Szynowe "maszyny składowania i pobierania" pozwalały jednak także na automatyzację kierowania przy pomocy kart perforowanych. Potrafiły przy tym jednocześnie przemieszczać się w pionie i poziomie. Efekt? Większa niż w jakimkolwiek stosowanym dotąd systemie organizacji pracy liczba ładunków przetransportowanych w jednostce czasu. Nic dziwnego, że w kolejnych latach magazyny wysokiego składowania zaczęły pojawiać się jak grzyby po deszczu. Wtedy to też firma STILL stała się pożądanym partnerem technologicznym specjalizującym się w tego rodzaju wdrożeniach.

VNA
VNA

Szybki wzrost STILL

Na drodze do eksperta od wąskich alejek

Trend wzmocnił się w 1979 r., gdy na rynek wprowadzono pierwszy wózek do pracy w wąskich alejkach (VNA) – EFSG-MX, poprzednika współczesnej serii MX-X marki STILL. Swoją ugruntowaną obecnie pozycję jako specjalistów od przepływu materiałów przez regały wysokiego składowania STILL zawdzięcza włączeniu do swojej grupy spółek będących liderami tego segmentu rynku. Przykładem jest stopniowo włączana w struktury STILL w latach 90. XX wieku firma Wagner. Przedsiębiorstwo z siedzibą w południowoniemieckim Reutlingen zidentyfikowało potencjał pojazdów z przemieszczającą się w pionie kabiną operatora w magazynach wysokiego składowania. Specjalizując się w technice magazynowej i proponując szeroki asortyment zaawansowanych rozwiązań, dość szybko włączyło do swojej oferty także wózki do wąskich alejek.

Historia sukcesu wózków VNA

Efektywność wysokościowca

Magazyn wysokiego składowania daje te same korzyści, co drapacz chmur. Dzięki wyższym regałom i węższym alejkom pozwala lepiej wykorzystać każdy metr drożejącej z roku na rok powierzchni magazynowej.

Skomplikowane w tym modelu jest zapewnienie bezbłędnego i sprawnego pobierania ładunków z miejsc na wysokości sięgającej 18 m. I tu wkraczają wózki VNA - skrojone na potrzeby obiektów tego rodzaju. Dzięki zastosowaniu systemów wspomagania takich jak redukujący wibracje masztu (ALS) i kompensujący nierówności podłoża (AFC) korzyści w obszarze wydajności obsługi ładunków są ogromne.

VNA

Trwały boom w handlu online

Elastyczność i efektywność jako karty atutowe

W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny wzrost na rynku e-commerce. Jednocześnie rośnie popyt na wózki VNA i, szczerze mówiąc, nic nie zapowiada, by miało się to zmienić. Eksperci są zgodni, że potrzeby wynikające z rozdrobnienia zamówień i dużej presji na tempo ich realizacji mogą być zaspokojone jedynie przez obiekty wysokiego składowania, indywidualnie skonfigurowane wózki VNA oraz rozwiązania automatyzacji. Popyt na elastyczne, skalowalne i łatwe w integracji z istniejącymi zautomatyzowanymi systemami rozwiązania będzie rósł. Stąd też popularność produktów STILL, łatwo przełączających się między sterowaniem manualnym a pracą automatyczną.

VNA
/products/Company/100_Jahre_STILL/06.Story/Story-06_Grafik-05.jpg

 

Rowery na szczycie

Projekt magazynu dla operatora logistycznego

Kolarstwo jest w modzie. Wie o tym Hellmann Worldwide Logistics, operator logistyczny obsługujący w oparciu o magazyn wysokiego składowania ze sprzętem STILL firmę Derby Cycle, topowego w Niemczech producenta rowerów premium. W magazynie zastosowanie znajdują prowadzone nitką indukcyjną wózki VNA serii MX-X z dostosowaną do potrzeb tego konkretnego obiektu platformą roboczą. Umożliwia ona kompletację i przewóz ram z rowerami.

Magazyn wysokiego składowania z 24 alejkami jest w stanie pomieścić do 150 tys. rowerów. Jak podkreśla Andreas Bothe, dyrektor oddziału Hellmann: "Dzięki naszemu skrojonemu na miarę rozwiązaniu logistycznemu jesteśmy w stanie centralnie obsłużyć zapotrzebowanie 5000 punktów sprzedaży w 60 krajach - nawet w czasie sezonowego skoku popytu. Dokładne planowania i precyzyjne wykonanie na każdym etapie łańcucha dostaw ma tu kluczowe znaczenie"

Obok stref takich jak odbiór towaru, kompletacja i załadunek, obiekt obsługuje także dodatkowe usługi, jak na przykład przepakowanie rowerów czy dodawanie instrukcji do opakowań z cieszącymi się rosnącą popularnością rowerami elektrycznymi. „Dla sukcesu tego pilotażowego projektu kluczowy był kompleksowy serwis i doświadczenie doradców STILL” – dodaje Bothe.

Wpadające w oko rozwiązanie logistyczne dla marki modowej

Wózki VNA z inteligentnymi systemami wsparcia

W branży odzieży sportowej interes kwitnie i w dużej mierze zależy od efektywnej logistyki. W precyzyjnym zarządzaniu działającą w trybie 24/7 dystrybucją szwedzkiej marki CRAFT firma New Wave GmbH polega na magazynach wysokiego składowania zaprojektowanych, wdrożonych i serwisowanych przez STILL.

Andreas Dürlich, projektant systemów regałowych STILL, tłumaczy, dlaczego magazyn wysokiego składowania był w tym, wymagającym obsługi do 3 tys. produktów dziennie, przypadku najlepszym rozwiązaniem: „Zamontowaliśmy system regałów wysokiego składowania, aby do maksimum wykorzystać wysokość magazynu. Celem optymalizacji wykorzystania powierzchni oraz przepływu materiałów, magazyn podzielono na 10 wąskich i 8 szerokich alejek. W wąskich korytarzach roboczych - zarówno do składowania jak kompletacji - wykorzystywane są wózki VNA serii MX-X. Warto wspomnieć o zastosowanych tu 2 inteligentnych systemach wspomagania. AFC pozwalający osiągać pojazdom MX-X maksymalną prędkość niezależnie od nierówności podłoża. By móc jeździć z podobną szybkością bez AFC konieczna byłaby idealna posadzka – inaczej wózek by drżał. Drugi system to służący aktywnemu stabilizowaniu ładunku układ ALS. W normalnych warunkach na dużych wysokościach kabina operatora może wpadać w wibracje. ALS przeciwdziała ich powstawaniu, dzięki czemu można pracować sprawniej – bez konieczności czekania, aż drgania ustaną.

W sekcji z szerokimi alejkami regały obsługiwane są przez dwa wózki wysokiego składowania FM-X i pięć wózków kompletacji pionowej EK-X. Menadżer operacyjny Mario Hammer jest pod wrażeniem efektu: „Mimo dużej rotacji towaru, jaką charakteryzuje się nasz biznes, zamówienia, które wpływają przed 14:00 są kompletowane jeszcze tego samego dnia.”

Stroma krzywa wzwyż

Logistyka przechodzi samą siebie

W przyszłości logistyka będzie wznosić się na coraz wyższy poziom. Coraz bliżej nam do punktu, w którym zaczną znikać klasyczne, „poziome" magazyny dużej powierzchni zlokalizowane na obrzeżach miast. Zamiast nich wznoszone będą w ośrodkach miejskich pionowe magazyny-wysokościowce. Zmiana ta odzwierciedla także ewolucję roli magazynów. Podczas gdy kiedyś pełniły funkcje długoterminowych składów, dziś są i w przyszłości będą punktami przeładunku dla szybko przemieszczających się dóbr.

Duże tempo operacji oraz konieczność integracji przepływu informacji i towarów przyspieszy rozwój automatyzacji i inteligentnych systemów wspomagania. Już dziś widać, że zmierzamy w tym kierunku. Zautomatyzowane wózki VNA serii MX-X mogą być wyposażone w kamery 3D, pozwalające nie tylko omijać przeszkody, ale także identyfikować błędnie składowane palety i bezpiecznie transportować je na prawidłowe miejsce. Wspólna historia wózków do wąskich alejek i magazynów wysokiego składowania z pewnością znajdzie więc swoje rozwinięcie w przyszłości.

/products/Company/100_Jahre_STILL/06.Story/Story-06_Grafik-08.jpg

Wózki STILL do bardzo wąskich alejek

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania dotyczące wózków VNA STILL, zapraszamy do kontaktu oraz zaczerpnięcia informacji online: przegląd wózków VNA STILL do pracy w bardzo wąskich alejkach.

This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.