04.04.2023

LAPP stawia na VNA i systemy bezpieczeństwa STILL

STILL w LAPP: wózki VNA i cyfrowe systemy bezpieczeństwa

Przeczytaj opis wdrożenia STILL w LAPP i dowiedz się o możliwościach poprawy bezpieczeństwa i wydajności magazynu.

Branża: Produkcja przewodów
Firma: U.I. Lapp GmbH
Wyzwanie: Zapewnienie bezpieczeństwa i wydajności procesów intralogistycznych przy szerokim asortymencie i nierównej posadzce
Rozwiązanie: Całościowa koncepcja organizacji pracy magazynu i systemów bezpieczeństwa
Produkty: Systemy regałowe STILL, wózki systemowe VNA serii STILL MX-X, elektryczne wózki czołowe z przeciwwagą serii STILL RX 20 i RX 60

W odpowiedzi na wzrost popytu i poszerzenie asortymentu, firma LAPP zdecydowała się na modernizację centrum logistycznego w oparciu o technologię wózków systemowych VNA i cyfrowych rozwiązań bezpieczeństwa STILL.

Założona w 1959 r. jako rodzinna firma, LAPP jest dziś działającą globalnie grupą z rocznymi obrotami przekraczającymi 1 mld euro. Sieć jej europejskiej dystrybucji opiera się na centrach logistycznych w Ludwigsburgu, Hanowerze, Stuttgarcie i Wrocławiu. Aby zagwarantować szybkie czasy dostaw w przyszłości – z uwzględnieniem potrzeb wynikających z rozwoju asortymentu – zdecydowano o przeorganizowaniu procesów transportowych oraz modernizacji obiektu logistycznego w Hanowerze.

Wyzwanie: całościowy projekt wydajnych i bezpiecznych procesów transportowych

- W efekcie reorganizacji wewnętrznej logistyki nasz i tak już bardzo zróżnicowany asortyment stał się jeszcze bardziej złożony. W nowym obiekcie musiały zmieścić się zarówno produkty stanowiące infrastrukturę dla dostawców energii, jak i ważące po kilka gramów światłowody. Zastosowane rozwiązanie musiało pozwalać składować i przewozić małe ładunki oraz bębny kablowe ważące nawet 6 ton – mówi kierownik operacyjny centrum logistycznego LAPP w Hanowerze, Andreas Gesse. – Poszukiwaliśmy dostawcy, który byłby w stanie kompleksowo zaspokoić nasze potrzeby w tym zakresie – dodaje. Po wygraniu przetargu, w projektowanie centrum dystrybucyjnego zaangażowani zostali doradcy intralogistyczni STILL. – W Lapp Hanover odpowiadaliśmy za całościowe zaplanowanie organizacji transportu wewnętrznego i wdrożenie: od dostawy i montażu systemów regałowych po zestawienie systemów i uruchomieniem wózków przemysłowych – komentuje Sven Budelmann, Head of Sales w hanowerskim oddziale STILL. W obiekcie zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, w tym radiowe systemy bezpieczeństwa i system kompensacji nierówności podłoża.

Rozwiązanie: wózki VNA z systemem i cyfrowe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo

Na etapie rozpatrywania ofert przetargowych firma STILL wyróżniła się w oczach klienta dzięki zaproponowaniu zastosowania systemu kompensacji nierówności podłoża STILL AFC. Układ, w który wyposażone są pracujące z ładunkami na dużych wysokościach wózki systemowe VNA serii STILL MX-X, rozpoznaje nierówności posadzki dzięki czujnikom na kołach nośnych. W czasie rzeczywistym dynamicznie poziomuje ramę wózka, utrzymując maszt w idealnym pionie. System zapobiega drganiom, zanim wystąpią – także przy jeździe z maksymalną bezpieczną prędkością. – Ten inteligentny system wsparcia jazdy był jednym z decydujących czynników przy podjęciu decyzji, że to właśnie firma STILL zostanie naszym dostawcą. AFC pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, które trzeba by poświęcać na renowację posadzek hali – tłumaczy Martin de Groot, szef zespołu ds. logistyki i technologii w LAPP. Drugą ważną dla klienta kwestią było zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa pracy. Wózki widłowe i pieszych zaopatrzono w komunikujące się ze sobą radiowo czujniki. Ostrzegają one przed ryzykiem kolizji w przypadku nadmiernego zbliżenia się do siebie dwóch użytkowników. Dodatkowo zastosowano działające w oparciu o analogiczną zasadę elementy pasywne przy drzwiach i ruchliwych skrzyżowaniach. Przekazują one sterownikom wózków zlecenie redukcji prędkości w newralgicznych miejscach. Pozytywny wpływ na bezpieczeństwo ma także kompleksowa współpraca serwisowa. Usługa obejmuje scyfryzowane plany napraw i serwisowania prewencyjnego, szybkie interwencje techników serwisu w razie awarii i przywracanie przepływu materiałów oraz niezwłoczny dostęp do oryginalnych części zamiennych. Podczas wizyt technicy dzielą się dodatkowo z klientem know-how i podpowiadają, jak dodatkowo poprawić bezpieczeństwo i na jakie aspekty funkcjonowania wózków widłowych zwracać uwagę, by unikać przestojów.

Efekt: wysoka wydajność i bezpieczeństwo pracy centrum logistycznego

W konkurencyjnym środowisku kluczem do sukcesu jest płynny i szybki transport wewnętrzny. Inteligentne rozwiązania STILL wspomagające operatora zwiększają bezpieczeństwo pracy przy jej wysokiej wydajności. Nowoczesne systemy wsparcia pomagają unikać wypadków, a w efekcie – uszczerbku na zdrowiu pracowników oraz uszkodzeń infrastruktury i produktów. Bezpieczeństwo przekłada się na wydajność i produktywność i pozwala redukować koszty eksploatacji floty. Dzięki wydajnemu funkcjonowaniu bez przestojów LAPP zapewnia klientom krótkie terminy dostaw. – Jesteśmy bardzo zadowoleni ze STILL. Uczymy się od siebie nawzajem i stale wdrażamy i wykorzystujemy nowe technologie. Udało się nam na przykład zintegrować nasze maszyny do cięcia z systemem kontroli dostępu STILL FleetManager. Oby tak dalej! – podsumowuje z entuzjazmem Andreas Gesse z LAPP.