Nowy standard w kompletacji!

Nowy standard w kompletacji!

STILL prezentuje najnowocześniejszą flotę wózków kompletacyjnych na świecie.

Efektywna realizacja procesów logistycznych ma szczególne znaczenie w branżach, gdzie czas dostawy jest podstawą budowania przewagi konkurencyjnej. Firma STILL przeanalizowała potencjał optymalizacji w poszczególnych zadaniach kompletacyjnych i - uwzględniając wymagania nowoczesnej logistyki - zidentyfikowała możliwości usprawnień w tym obszarze.

Efektem jest cała gama nowych produktów wyróżniających się maksymalną wydajnością, wykorzystaniem innowacyjnych technologii i najwyższą ergonomią pracy. Flotę kompletacyjną STILL tworzą: przeznaczony do wąskich korytarzy roboczych MX-X, wózek do kompletacji pionowej serii EK-X, zdobywający liczne nagrody branżowe autonomiczny wózek do kompletacji poziomej iGo neo CX 20 oraz wszechstronny, wielowariantowy OPX.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą flotą wózków do kompletacji!

Przegląd najnowocześniejszej floty wózków kompletacyjnych na świecie


MX-X

Mistrz przeładunku w magazynach o dużej gęstości składowania

  • Optymalne wykorzystanie miejsca magazynowego: Wysokość podnoszenia 18 metrów i najwyższy udźwig resztkowy
  • Szybki załadunek i wyładunek z magazynu: aktywny system stabilizacji ładunku (ALS) redukuje wibracje masztu
  • Najwyższy komfort obsługi: Przestronna kabina operatora z możliwością elastycznej konfiguracji i z intuicyjnymi elementami obsługi
  • Największa wydajność: pakiety serwisowe z możliwością indywidualnej konfiguracji zgodnie z Twoimi potrzebami

Dzięki modułowej konstrukcji wózek dokładnie odpowiada wymaganiom klienta - zarówno w zakresie wymiarów, jak i technicznych funkcjonalności.


Perfekcyjna wydajność i komfort

Innowacyjne technologie i przemyślana modułowość: Wózek do wąskich korytarzy roboczych STILL MX-X z widłami obrotowo-przesuwnymi lub teleskopowymi oraz udźwigiem do 1500 kg wytycza standardy w zakresie łatwości obsługi i wydajności pracy. Skonstruowany, aby w optymalny sposób podołać każdemu wyzwaniu w magazynie z wąskimi korytarzami, MX-X przekonuje możliwością dopasowania do wielu profili zastosowań.

Najważniejszy jest operator: Obszerna kabina operatora z możliwością elastycznej konfiguracji, intuicyjna obsługa i inteligentne systemy wsparcia gwarantują bezpieczną, przyjemną i wydajną pracę podczas całej zmiany.

Prędkość do 14 km/h, wysokość podnoszenia 18 m oraz najwyższy udźwig resztkowy na rynku czynią z MX-X mistrza przeładunku w magazynach o dużej gęstości składowania. Dostępny opcjonalnie aktywny system stabilizacji ładunku (ALS) przyspiesza odczuwalnie obsługę wielokondygnacyjnych regałów – nawet o 5% . Widły obrotowo-przesuwne i gwarantująca maksymalną stabilność konstrukcja mechanizmu dodatkowego podnoszenia zapewniają jeszcze dalej idące oszczędności. Dzięki tym wszystkim usprawnieniom oraz możliwości indywidualnego dostosowania do potrzeb przedsiębiorstwa, wózek systemowy MX-X marki STILL  zachwyca znakomitą wydajnością pracy.

Tak mówią nasi klienci o serii MX-X

Świetna wydajność i komfort – MX-X sprawdza się u dostawcy usług logistycznych SCHUON
W centrum dystrybucyjnym obsługującym nawet 20 000 przesyłek tygodniowo wydajność przeładunku jest kluczowym czynnikiem doboru wyposażenia. MX-X przekonuje do siebie nie tylko osiągami w tym zakresie, ale także znaczną poprawą ergonomii pracy.
Zapraszamy do zapoznania się z opisem tego wdrożenia.

Gebr. Schuon Logistik GmbH to działająca od 1951 roku niemiecka firma zajmująca się magazynowaniem, obsługą łańcuchów dostaw, doradztwem oraz outsourcingiem logistycznym. W zakresie floty wózków widłowych i infrastruktury magazynowej jest od wielu lat kompleksowo obsługiwana przez STILL.

W mieszczącym się przy głównej siedzibie przedsiębiorstwa, działającym w trybie just-in-time centrum dystrybucyjnym ze 140 tysiącami miejsc paletowych i 20 tysiącami obsługiwanych tygodniowo przesyłek, rację bytu mają tylko najbardziej wydajne rozwiązania. Dlatego zaraz po pojawieniu się ulepszonego MX-X, wózka systemowego STILL do kompletacji pionowej i zastosowania w wąskich alejkach, firma zdecydowała się na jego wypróbowanie. 65 spośród 140 tysięcy miejsc paletowych magazynu Haiterbach mieści się w systemie wysokiego składowania zlokalizowanym w głównej hali centrum. Liczące 17,2 m wysokości regały podzielone są 30 wąskimi alejkami. System wysokiego składowania w siedzibie Schuon Logistik powstał jako element kompleksowej obsługi intralogistycznej firmy prowadzonej przez STILL.

"Znając dokładnie specyfikę procesów transportu wewnętrznego w tym obiekcie, wiedzieliśmy jak duże korzyści w zakresie wydajności można uzyskać dzięki zastosowaniu ulepszonych wózków systemowych linii MX-X" – mówi Michał Stanisławski, Dyrektor Działu Advanced Applications STILL Polska. "Dlatego też w grudniu 2016 roku zaproponowaliśmy klientowi przetestowanie wchodzących wówczas na rynek zmodernizowanych rozwiązań" – relacjonuje. Prowadzone po szynie pojazdy VNA umożliwiają obsługę regałów do 18 m wysokości i są wyposażone w szereg usprawnień zwiększających komfort i efektywność pracy.

Wzorem reach trucków najnowszej generacji, zmodernizowane wózki MX-X wzbogacono o system ALS, służący aktywnemu tłumieniu drgań masztu. Hydrauliczny układ kontrolny kompensuje wibracje generowane podczas pobierania bądź składowania ładunku na najwyższych kondygnacjach regałów. W efekcie, zadania tego typu zabierają 5 proc. czasu mniej. Przy skali działalności Schuon Logistik, w ciągu miesiąca przekłada się to na możliwość obsłużenia 4 tysięcy ładunków więcej. "Przeprojektowanie mechanizmu podnośnika nie tylko zwiększyło stabilność kabiny oraz jej rozmiary, ale także pozwoliło na zmniejszenie odległości między nią a końcem palety" - mówi Michał Stanisławski. "W parze z wychylaną barierką, rozwiązanie znacząco poprawia komfort pracy operatora, minimalizując zmęczenie i dodatkowo zwiększając produktywność" – dodaje Dyrektor Działu Advanced Applications STILL Polska.

W firmach sektora TSL obsługujących w ciągu roku przeszło milion przesyłek nawet kilkuprocentowa poprawa wydajności podstawowych procesów przekłada się na realne oszczędności. Drobne na pozór usprawnienia - jak tłumienie drgań masztu czy polepszenie ergonomii pracy – sprawiają, że kompletacja przebiega szybciej i jest mniej męcząca, a inwestycja w nowe maszyny osiąga relatywnie krótki czas zwrotu.

"Z nowym MX-X czas dojazdu do odpowiedniej półki jest krótszy. Zwiększa się także płynność dostarczania palet do punktu przeładunkowego po ich pobraniu" – mówi Horst Schuon, dyrektor zarządzający Gebr. Schuon Logistik GmbH. W przypadku przedsiębiorstw działających na tak dużą skalę, wyposażenie magazynu w najnowsze osiągnięcia techniki intralogistycznej po prostu się opłaca.

"Testy w warunkach intensywnej eksploatacji właściwej podmiotom świadczącym usługi outsourcingu transportu wewnętrznego pokazały, że koncepcja maksymalizująca wydajność i ergonomię pracy jest trafną odpowiedzią na potrzeby rynku. Zmodernizowane wózki do kompletacji pionowej serii MX-X gwarantują sprawną obsługę ładunków i komfort operatora, kluczowe dla skutecznej pracy w działającym na dużą skalę centrum dystrybucyjnym" - podsumowuje Michał Stanisławski.