09.02.2023

Rusza produkcja ogniw paliwowych STILL oraz współpraca z Hydrogentle

Wodorowe ogniwa paliwowe (Fuel Cell) od STILL

Dowiedz się, jak firma STILL planuje ułatwić klientom przejście na zasilanie wózków widłowych zielonym wodorem.

STILL rozpoczyna produkcję własnych ogniw paliwowych i nawiązuje współpracę z Hydrogentle. Specjalizująca się we wdrożeniach Fuel Cell firma będzie wspomagać jako partner technologiczny kompleksową obsługę potrzeb klientów STILL związanych z zasilanymi wodorem flotami transportu wewnętrznego.

Jako pierwszy dostawca pojazdów transportu wewnętrznego w Europie firma STILL wprowadza na rynek ogniwa paliwowe własnej produkcji. Pierwsze wodorowe zamienniki baterii do wózków widłowych 24 V zjadą z linii w 2023 r.

Firma STILL kontynuuje działania w obszarze rozwoju oferty alternatywnych systemów zasilania wózków widłowych. W 2023 roku uruchomi w swoim hamburskim zakładzie produkcję ogniw paliwowych. Co więcej, dzięki nawiązaniu współpracy z przedsiębiorstwem Hydrogentle, będzie w stanie zapewnić klientom doradztwo i kompletną infrastrukturę niezbędną do wdrażania wodorowych flot intralogistycznych.

Hydrogentle – ekspert ds. wdrożeń technologii ogniw paliwowych

Hydrogentle, nowy partner technologiczny firmy STILL, specjalizuje się w analizie wykonalności realizacji Fuel Cell, projektowaniu instalacji i konsultacjach w tym obszarze. – Fuel Cell jest obecnie jednym z filarów innowacyjności firmy STILL. Wierzymy, że technologia ogniw paliwowych ma duże szanse na sukces, szczególnie w obliczu obecnych kryzysów – mówi Frank Müller, Senior Vice President Brand Management STILL. – Dzięki wsparciu firmy Hydrogentle jesteśmy w stanie zaoferować klientom całościowe wsparcie w zakresie tej technologii. Odtąd będą oni w stanie z jednego źródła pozyskać wysokiej jakości wózki widłowe przystosowane do zasilania wodorem, ogniwa paliwowe oraz serwis i kompletną infrastrukturę – dodaje.

Kompleksowa obsługa Fuel Cell – od elektrolizy po optymalizację tankowania

Holistyczna obsługa ma w kontekście zasilania wózków widłowych wodorem szczególne znaczenie, jako że łańcuch wartości jest w tym przypadku wyjątkowo złożony. By zapewnić rentowność instalacji wodorowej, należy precyzyjnie skoordynować działania – od produkcji zielonego wodoru, przez dobór wózków, aż po optymalizację procesu tankowania. Dzięki współpracy STILL z Hydrogentle klienci firmy będą mogli otrzymać kompleksowe wsparcie technologiczne w zakresie Fuel Cell od swojego dostawcy pojazdów transportu wewnętrznego. – Wodór i wszystko, co się z nim wiąże, jest skomplikowane – mówi Axel Poblotzki, dyrektor zarządzający Hydrogentle GmbH. – Upraszczamy temat i sprawiamy, że rozwiązania oparte na wodorze stają się rzeczywistością niezależnie od skali – tłumaczy. – Bardzo cieszymy się, że udało nam się pozyskać Hydrogentle jako partnera – podsumowuje Müller.