(Kiedy) czy warto inwestować w zautomatyzowany zestaw transportowy?

Czy muszę wskoczyć do tego pociągu i ile mnie to będzie kosztowało w ujęciu czasu i budżetu?

Eksperci są zgodni, że w perspektywie długoterminowej wiele (wewnątrz)logistycznych procesów transportowych zostanie zautomatyzowanych. Firmy odczuwają presję, aby zoptymalizować procesy w celu zachowania konkurencyjności. Bardzo ważne jest, aby nie ominęła nas cyfrowa transformacja w intralogistyce. STILL jest idealnym partnerem, który pomoże Ci znaleźć właściwe rozwiązanie we właściwym czasie. Nie oznacza to jednak, że automatyzacja jest zawsze opłacalna lub że wymaga natychmiastowej reakcji.


Wymagania dotyczące przyszłych procesów

W gruncie rzeczy nie chodzi o zalety czy wady automatyzacji, ale o sposób w jaki procesy wewnętrzne będą działać za trzy lub pięć lat.

Jeśli procesy takie jak transport lub załadunek i rozładunek mają być zautomatyzowane, koszty, czas i wysiłek zależą od różnych czynników. Obejmują one sytuację początkową w firmie, technologię, która ma być zastosowana, ilość i jakość dostępnych danych oraz to czy projekt obejmuje nową infrastrukturę czy modernizację.

Rynek automatyki kwitnie, a technologia jest dynamiczna. Szybki rozwój może oznaczać, że poprzednie inwestycyjne szybko stają się przestarzałe. Problematyczne jest to, że obecnie automatyzacja jest nieustandaryzowana, np. w odniesieniu do głównego sterownika. Oznacza to, że istnieje ryzyko uzależnienia od jednego dostawcy. Zespół STILL od 100 lat jest ekspertem w branży i nieustannie rozwija innowacyjne, nowoczesne rozwiązania. Przez wiele lat zdobyliśmy cenne doświadczenie w przygotowywaniu koncepcji i wdrażaniu przemysłowych zestawów transportowych, które udostpniamy z korzyścią dla naszych klientów.

Analiza potrzeb

Nasza oferta wspólnego przygotowania koncepcji i listy wymagań

Wspólnie z Tobą odpowiadamy na następujące pytanie: Jaki potencjał automatyzacji można odkryć w magazynie i logistyce produkcji - i co ostatecznie musi osiągnąć Twój system automatyzacji?

Rezultat: indywidualna lista wymagań oparta na Twoich potrzebach, którą możesz wykorzystać do zaproszenia do przetargu. Lista wymagań jest techniczną podstawą koncepcji automatyzacji.

Automatically successful
This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.

Jak kształtują się koszty automatyzacji zestawów transportowych?

Precyzyjna automatyzacja. Każdy projekt jest dostosowany do warunków w konkretnej firmie. Całościowy wkład i koszty finansowe będą zatem różnić się w każdym przypadku. W rezultacie najpierw analizujemy lokalne specyficzne potrzeby i cechy transportowanych towarów a następnie określamy najbardziej odpowiednią liczbę zautomatyzowanych zestawów transportowych.

Koszty inwestycji obejmują wyposażenie pomieszczeń w zestawy transportowe (koszty sprzętu), a także koszty projektu wynikające z działań doradczych i wdrożeniowych. Koszty sprzętuobejmują:

  • zestawy transportowe i ich zasilanie (np. ręczna wymiana akumulatorów lub automatyczny system ładowania akumulatorów)
  • przyczepy zestawu transportowego (ramy)
  • oprogramowanie
  • system nawigacji

Zasadniczo koszty wdrożenia projektu obejmują:

  • opracowanie koncepcji
  • inżynieria i rozmieszczenie
  • produkcja zestawów transportowych i komponentów
  • programowanie i parametryzacja oprogramowania
  • zarządzanie projektem
  • walidacja wózków w fabryce
  • montaż i uruchomienie
  • walidacja wózków przez klienta
  • Dokumentacja CE i szkolenie
  • licencje na oprogramowanie i aplikacje
  • oraz transport wózków do miejsca ich użytkowania.

Podsumowując: doświadczenie pokazało, że nie jest możliwe określenie ogólnego minimalnego czasu trwania dla wszystkich etapów projektu, od wstępnej konsultacji po wdrożenie operacyjne zautomatyzowanego ciągnika; należy to rozpatrywać indywidualnie. Czas amortyzacji zależy od kilku czynników, w tym sytemu zmianowego i liczby wózków, które zostaną użyte lub wymienione, stopnia automatyzacji i kosztów płacy zaoszczędzonych w wyniku zautomatyzowanych etapów całego procesu.



Pytania dotyczące automatyzacji

Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby pomóc Ci przeanalizować procesy i zidentyfikować potencjał automatyzacji, aby przygotować Twoją firmę na nadchodzącą przyszłość.


Po otrzymaniu Twojego zapytania z przyjemnością prześlemy Ci bezpłatnie kartę danych technicznych do pobrania jako wprowadzenie do tematyki zautomatyzowanych zestawów transportowych.

Zamów rozmowę

This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.

Dowiedz się więcej


Rozwiązania w zakresie zestawów transportowych od STILL

 

Słownik

Sterownik główny

Sterownik główny kontroluje wszystkie wózki pracujące w systemie. Pomaga operatorowi w ciągłej optymalizacji pracy. Łączy ogólny system hosta, taki jak system kontroli magazynu (WCS) lub system zarządzania magazynem (WMS), oraz rozmieszczone wózki.

Zestaw transportowy

Zestawy transportowe są pojazdami do transportu materiałów na poziomie jezdni. Na ogół składają się z ciągnika i jednej lub więcej przyczep, na których umieszczane są nośniki. Zarówno jazdę, jak i przeładunek można przeprowadzić ręcznie, częściowo lub całkowicie automatycznie.

Bezzałogowy system transportu

Bezzałogowe systemy transportu (Driverless Transport Systems - DTS) zdefiniowane są w następujący sposób zgodnie z wytyczną VDI 2510: Składają się z różnych komponentów, które muszą ze sobą współpracować w ściśle kontrolowany i skoordynowany sposób. Należą do nich główny sterownik, sprzęt do wykrywania i rejestrowania lokalizacji i pozycji wózków transportowych, sprzęt do przesyłania danych do i z wózków DTS, infrastruktura i urządzenia peryferyjne (np. stacje ładowania).

Podwójne zastosowanie

Bezzałogowe systemy transportu z funkcją podwójnego zastosowania mogą być używane w trybie automatycznym, a także z funkcjami sterowania ręcznego.