Wózek do kompletacji pionowej EK-X

Nowy wymiar kompletacji zamówień

  • Optymalne wykorzystanie miejsca magazynowego: wysokość kompletacji do 12 metrów
  • Maksymalna swoboda ruchów dzięki dużej i przestronnej kabinie
  • Optymalne dostosowanie do każdego magazynu: rozwiązania szyte na miarę dzięki modułowej budowie

Nowy

Niezobowiązująca oferta

Wynajem

Oferta wynajmu bez zobowiązań

Używane

Nasza oferta używanych wózków widłowych

Zapytaj o: EK-X

Wypełnij formularz poniżej, skontaktujemy się z tobą.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Prawdziwy król wąskich korytarzy magazynowych: wózek do pionowej kompletacji zamówień EK-X ustanawia nowe standardy w odniesieniu do wydajności, wysokości podnoszenia, udźwigu resztkowego, funkcjonalności i ergonomii.

EK-X oferuje nowy wymiar efektywnego przeładunku towarów dzięki prędkościom jazdy do 13 km/h oraz prędkościom podnoszenia do 0,4 m/s. Dzięki iGo pilot navigation ten kompaktowy wózek magazynowy może przemieszczać się podczas pracy z maksymalnymi możliwymi prędkościami roboczymi, bez pogarszania bezpieczeństwa jazdy. Wózek zapewnia doskonałą widoczność otoczenia jak również imponującą, maksymalną wysokość kompletacji towarów wynoszącą 12 metrów oraz przestronną, amortyzującą wstrząsy kabinę operatora. Jednym słowem EK-X to najszybszy sposób na uzyskanie najbardziej efektywnej i przyjaznej dla operatora kompletacji zamówień w magazynie. Ponadto modułowy system pozwala optymalnie dostosować budowę EK-X do potrzeb dowolnego magazynu.


EK-X w szczegółach

Moc

  • Bezobsługowy silnik elektryczny, 24 V lub 48 V
  • Efektywny przeładunek towarów dzięki wysokim prędkościom jazdy oraz podnoszenia (13 km/h i 0,4 m/s)
  • Wybór akumulatorów o pojemnościach do 1240 Ah (dla 24 V) lub 930 Ah (dla 48 V) zapewnia wystarczającą ilość energii dla pracy wielozmianowej
  • Efektywna kompletacja dzięki mocnemu podnośnikowi dodatkowemu
  • Maksymalna dostępność: bateria litowo-jonowa magazynuje dużą ilość energii i pozwala na szybkie i pośrednie doładowania

Ergonomia

  • Szeroki i nisko umieszczony stopień kabiny zapewnia łatwe i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z wózka
  • Przestronna kabina operatora oferuje dużą swobodę ruchów podczas obsługi wózka
  • Podłoga z amortyzacją wstrząsów i wyłącznikiem napędu zapewnia komfortową pracę
  • Efektywna obsługa ładunków o różnych wielkościach dzięki niskim ściankom kabiny i niewielkiej odległości od platformy załadunkowej
  • Opcjonalne wychylne barierki boczne zapewniają jeszcze łatwiejszy dostęp do ładunku
  • Ergonomiczna praca dzięki intuicyjnemu pulpitowi roboczemu z opcjonalną regulacją wysokości
  • Bogate wyposażenie opcjonalne kabiny operatora (np. uchwyty montażowe do terminali danych, opcjonalne schowki, podkładka pod dokumenty, gniazdko zasilające 12 V)

Bezpieczeństwo

  • Bezpieczne manewrowanie ładunkiem w bardzo wąskich korytarzach magazynowych z mechanicznym lub indukcyjnym systemem prowadzenia wózka
  • Trwałe i energooszczędne reflektory typu LED zapewniające optymalną widoczność
  • Opcjonalny iGo pilot safety oferuje optymalne wsparcie podczas prowadzenia i obsługi wózka w potencjalnie niebezpiecznych miejscach w magazynie
  • Bezpieczna obsługa dzięki sterowanej czujnikiem obsłudze oburęcznej
  • Szybsze serwisowanie dzięki łatwemu dostępowi do elementów wymagających konserwacji

Precyzja

  • Bezstopniowa i precyzyjna kontrola prędkości podnoszenia dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii sterowania opartej na zaworach proporcjonalnych
  • Optymalne prędkości jazdy dostosowane do aktualnie zmierzonej wysokości podnoszenia
  • iGo pilot navigation zapewnia maksymalne możliwe prędkości robocze dla aktualnego ciężaru przewożonych ładunków
  • Łatwiejsza praca dzięki półautomatycznemu sterowaniu dojazdem wózka do regału z systemem iGo pilot navigation

Odpowiedzialność za środowisko

  • Wydłużony okres eksploatacji wózka oraz optymalne wykorzystanie zasobów dzięki odzyskowi energii podczas operacji hamowania i opuszczania
  • Program optymalizacji zużycia energii Blue-Q pozwalający jednym przyciskiem uzyskać oszczędności energii nawet do 10%, bez pogarszania ogólnej wydajności
  • Ponad 90% materiałów użytych do budowy nadaje się w pełni do recyklingu

Opcje doposażenia

Highlights

STILL SafetyLight 4plus

Wizualny system ostrzegawczy aby ograniczyć wypadki

Niebieskie światło ostrzegawcze STILL SafetyLight 4plus znacznie zwiększa bezpieczeństwo pracy w miejscach powodujących dezorientację lub w przypadku dużej ilości zakrętów. Niebieskie punkty świetlne wyświetlane są w kierunku jazdy na odległość ok. 5 m od wózka i ostrzegają o zbliżającym się urządzeniu, zapobiegając w ten sposób kolizjom.

Dowiedz się więcej

STILL iGo pilot safety

Sześć za jednym zamachem

Zoptymalizowane drogi hamowania: na końcu korytarza wózek widłowy zwalnia łagodnie w stosunku do prędkości i wysokości podnoszenia, co zwiększa wydajność przeładunkową.

Automatyczne dostosowywanie prędkości: w określonych strefach, dostosowywanie prędkości można ustawić automatycznie w oparciu o warunki podłoża.

Ograniczenie wysokości: Regulowane ograniczenie wysokości umożliwia optymalne wykorzystanie przestrzeni pod dachem w halach o różnej wysokości.

Zapobieganie kolizjom: możliwość zdefiniowania znanych przeszkód. Operator nie musi zapamiętywać wszystkich szczegółów systemu i może skupić się na swojej pracy.

Asystent wyjazdu z korytarza: Możliwość zablokowania kierowania na określonym odcinku, np. podczas wyjazdu z korytarza, aby zapobiec kolizji.

Dobór pozycji: dobór umożliwia ukierunkowany ruch w określone, często używane pozycje, np. w punktach transferu.

Dowiedz się więcej

System bezpieczeństwa osobistego

Mobilny zintegrowany system bezpieczeństwa osobistego niezawodnie rozpoznaje osoby w wąskich korytarzach i zatrzymuje wózek, zanim dojdzie do wypadku. W połączeniu z systemem bezpieczeństwa osobistego możliwe jest również automatyczne hamowanie na końcu korytarza.

Dowiedz się więcej

Autoryzacja dostępu

W razie potrzeby można ograniczyć korzystanie z wózka do określonych osób lub grup osób poprzez autoryzację dostępu. Można zdecydować, czy dostęp ma być udzielany za pomocą stacyjki, czy za pomocą systemu kodów cyfrowych z dziesięcioma konfigurowalnymi kodami dostępu.

Dowiedz się więcej

Automatyczne hamowanie

Wózek jest wyhamowywany automatycznie podczas jazdy, jeśli zbliża się do końca korytarza. Istnieje pięć różnych opcji:

  • Z redukcją prędkości na obu końcach otwartego korytarza Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Od początku strefy końcowej korytarza prędkość jest redukowana do 2,5 km/h.
  • Z bezwzględnym zatrzymaniem: Redukcja prędkości na końcu korytarza otwartego oraz redukcja prędkości i bezwzględne zatrzymanie na końcu korytarza zamkniętego. Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Od początku strefy końca korytarza prędkość jest redukowana do 2,5 km/h. Na końcu korytarza zamkniętego wózek jest wyhamowywany do zatrzymania z bezwzględnym zatrzymaniem. Ruch pozycjonujący w kierunku końca korytarza jest możliwy po naciśnięciu przycisku potwierdzenia.
  • Z zatrzymaniem na obu końcach otwartego korytarza. Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Urządzenie jest wyhamowywane aż do zatrzymania na początku strefy końcowej korytarza. Nasi technicy mogą ustawić parametry umożliwiające kontynuowanie jazdy z prędkością zredukowaną do 2,5 km/h w kierunku końca korytarza.
  • Z zatrzymaniem i bezwzględnym zatrzymaniem: Zatrzymanie na końcu otwartego korytarza, jak również zatrzymanie się i bezwzględnie zatrzymanie na końcu zamkniętego korytarza. Zawsze istnieje możliwość jazdy w kierunku środka korytarza z maksymalną prędkością. Wózek jest wyhamowywany aż do zatrzymania na początku strefy końcowej korytarza. Nasi technicy mogą ustawić parametry umożliwiające kontynuowanie jazdy z prędkością zredukowaną do 2,5 km/h w kierunku końca korytarza. Wózek jest wyhamowywany aż do zatrzymania na końcu zamkniętego korytarza, a następnie za pomocą przycisku potwierdzenia można wykonać ruch pozycjonujący w kierunku końca korytarza.
  • Z bezwzględnym zatrzymaniem na końcach zamkniętego korytarza i redukcją prędkości na końcach otwartego korytarza. Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Od początku stref końca korytarza, urządzenie jest wyhamowywane na końcu otwartego korytarza do 2,5 km/h i zatrzymywane na końcu zamkniętego korytarza. Wóżek zostaje dopuszczony do dalszej jazdy za pomocą przycisku potwierdzenia, aby opuścić korytarz z maksymalną prędkością 2,5 km/h.
Dowiedz się więcej

Podłoga kabiny chroniona przed wstrząsami

Jak jazda po puchu: chroniona przed wstrząsami podłoga kabiny odciąża pracownika, a duży pedał nożny pozwala przyjąć wygodną pozycję i ją zmieniać.

Dowiedz się więcej
Highlights

iGo pilot navigation

Wsparcie nawigacyjne dla operatora

System optymalizuje dojazd do celu poprzez automatyczne zatrzymanie wideł w poziomej i pionowej pozycji docelowej. Pozycjonowanie odbywa się za pomocą pomiaru odległości i porównania z aktualną pozycją (z użyciem transponderów RFID lub kodów kreskowych). OptiSpeed 4.0 rozróżnia pomiędzy załadunkiem, rozładunkiem i kompletacją zamówień w pozycji docelowej i automatycznie dostosowuje wysokość podniesienia wideł.

Prosta obsługa: ręczne wprowadzanie danych o miejscu składowania lub pobieranie danych z systemu zarządzania magazynem; obsługa przez naciśnięcie dźwigni jazdy.

Wysoka wydajność: wózek przemieszcza się optymalną trasą do celu - niezależnie od doświadczenia i wiedzy operatora.

Wysoka precyzja: wózek porusza się dokładnie do pozycji palety - ruchy wideł poza cel nie są możliwe, co eliminuje nieprawidłowe składowanie i pobieranie.

Dowiedz się więcej

FleetManager

Kto jest upoważniony do korzystania z wózka widłowego i do jakiego obszaru zastosowania? Jak wygląda wydajność wózka? Kiedy nastąpił wstrząc i wypadek? Rzeczy, które stosunkowo łatwo jest kontrolować użytkując tylko kilka wózków widłowych, stają się o wiele bardziej złożone i trudne do uregulowania, kiedy wielkości floty rośnie. Rozwiązaniem jest nasz inteligentny system zarządzania flotą FleetManager. To innowacyjne oprogramowanie umożliwia kontrolę całej użytkowanej floty wydajniej i skuteczniej niż kiedykolwiek.

FleetManager składa się z kilku modułów:

  • Autoryzacja dostępu
  • Analiza danych operacyjnych
  • Wykrywanie wypadków z reakcją wózka (np. pełzająca, niska prędkość)
  • Rozpoznawanie obciążenia za pomocą czujnika ciśnienia w układzie hydraulicznym podnoszenia bez wskazania masy na wyświetlaczu i dwóch kart danych
  • Wykrywanie wstrząsów w połączeniu z FleetManager: wózek widłowy wykrywa potencjalną kolizję i przełącza się na tryb pełzania, emituje sygnał dźwiękowy lub wyłącza się całkowicie
  • Możliwość konfigurowania zgodnie z życzeniem klienta

Czytnik karty dostępu do FleetManagera jest łatwo dostępny po lewej stronie obok kolumny kierownicy. Dostęp do FleetManagera wymaga specjalnej autoryzacji.

Dowiedz się więcej

Wykrywanie korytarzy

Inteligentna orientacja: wózki widłowe, które poruszają się z wymuszonym sterowaniem indukcyjnym lub mechanicznym rozpoznają, czy znajdują się we właściwym korytarzu magazynu, dzięki bezdotykowej detekcji korytarza.

Dowiedz się więcej

Wskaźnik wysokości podnoszenia

Seryjnie wbudowany czujnik wysokości podnoszenia LED zapewnia najwyższą precyzję od pierwszego milimetra. System pracuje z dokładnością +/- 5 mm. Operator widzi wysokość podnoszenia na wyświetlaczu. Dzięki temu w każdym momencie zna wysokość wideł i jest w stanie w pewny sposób stwierdzić, że nie dotknie regału podczas podnoszenia palety.

Dowiedz się więcej

Wstępny wybór wysokości podnoszenia

Niezależnie od tego, czy ma miejsce składowanie i pobieranie towarów, czy podnoszenie i opuszczanie masztu: żądaną wysokość podnoszenia można łatwo skonfigurować z wyprzedzeniem za pomocą przycisku wyboru, zintegrowanego na wielofunkcyjnym panelu sterowania. Można zaprogramować do 20 poziomów regałów. Po osiągnięciu odpowiedniej wysokości, proces podnoszenia kończy się automatycznie. Dodatkowo, wskaźnik wysokości podnoszenia na wyświetlaczu LCD informuje operatora o osiągnięciu żądanej wysokości podnoszenia.

Zalety: praca staje się bardziej bezpieczna i wydajna, załadunek jest prowadzony z należytą starannością, zwiększa się komfort operatora.

Dowiedz się więcej

OptiSpeed 3.3

Maksymalna wydajność przeładunkowa: STILL OptiSpeed

 

Kompleksowe systemy wspomagania sprzętowego i programowego, które optymalizują przemieszczanie się urządzeń niezależnie od obciążenia. Zwiększa to znacznie wydajność przeładunkową.

System łączy zalety OptiSpeed 3.1 z czujnikiem masy: oprócz sygnałów wizualnych i akustycznych w przypadku osiągnięcia określonych wartości granicznych, przekroczenie dopuszczalnej masy ładunku uruchamia zatrzymanie jazdy i podnoszenia.

Ponadto system oblicza idealne ruchy transportowe i optymalizuje je na podstawie wysokości podnoszenia i ładunku.

Dzięki temu osiągane są większe prędkości przy pustych przejazdach lub podczas załadunku i kompletacji.

Redukcja prędkości przy podniesionych widłach

Bezpieczny transport towarów: podczas jazdy z podniesionymi widłami istnieje ryzyko, że załadowane palety mogą się przechylić, uszkadzając towar. Aby temu zapobiec, prędkość jazdy jest automatycznie redukowana w zależności od wysokości podnoszenia.

Dowiedz się więcej

Pomiar obciążenia

System wykrywa wagę łądunku od 5% nominalnego obciążenia wózka i podaje ją operatorowi na wyświetlaczu.

Dowiedz się więcej

Multimedia

{{ filteredVideos.length }} Filmy wideo

Oferty

Technologia Li-Ion

Najwyższa wydajność, innowacyjna technologia


Pobierz

Dokument do pobrania jest aktualną wersją instrukcji obsługi standardowego pojazdu. Nie zawiera opisów wyposażenia specjalnego (UPA).

Aby uzyskać instrukcję do konkretnego wózka na podstawie jego roku produkcji i numeru seryjnego skontaktuj się z działem obsługi posprzedażowej STILL.


Przegląd modelu

Model
Maksymalny udźwig (kg)
Wysokość kompletacji (mm)
Prędkość jazdy (km/h)
Napięcie (V)
EK-X / Li-Ion 1.200 12.000 13 24/48